Władze Miasta

  STRONA GŁÓWNA  •  URZĄD MIEJSKI  •  Władze Miasta

 

PREZYDENTA MIASTA
Roman Szełemej 

 

Tytuł naukowy: doktor nauk medycznych

Specjalizacja : II° specjalizacji z chorób wewnętrznych, II°
specjalista w zakresie kardiologii.

Wykształcenie: wyższe

Doświadczenie zawodowe (w szczególności na stanowiskach kierowniczych):

  • 2011r. - do chwili obecnej - Pełniący Funkcję Prezydenta Miasta Wałbrzycha
  • 2008 r. – Pełnomocnik Zarządu Województwa ds. polityki zdrowotnej –
    Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
  • 2008 r. - Zastępca Dyrektora ds. Lecznictwa Specjalistycznego Szpitala
    im. dra A. Sokołowskiego w Wałbrzychu (po konsolidacji trzech
    wałbrzyskich szpitali).
  • 2005 r. Zastępca Dyrektora ds. Lecznictwa Specjalistycznego Szpitala
    im. dra A. Sokołowskiego, Specjalistycznego Szpitala Zespolonego im. S.
    Batorego i Specjalistycznego Zespołu Opieki Zdrowotnej nad Matką i
    Dzieckiem w Wałbrzychu.
  • 2005 r. –2011 r. Ordynator Oddziału Kardiologicznego.
  • 2003 r. – Pełnomocnik Marszałka ds. konsolidacji szpitali wałbrzyskich,
    Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
  • 2002 r. Dyrektor Specjalistycznego Szpitala im. dra A. Sokołowskiego w
    Wałbrzychu.
  • 2000 r. Ordynator Oddziału Internistyczno-Kardiologicznego – Szpital
    Górniczy w Wałbrzychu (obecnie Specjalistyczny Szpital im. dra A.
    Sokołowskiego w Wałbrzychu).
  • 1999 r. Zastępca Ordynatora Oddziału Internistyczno-Kardiologicznego –
    Szpital Górniczy w Wałbrzychu (obecnie Specjalistyczny Szpital im. dra
    A. Sokołowskiego w Wałbrzychu).
  • 1986 r. – Młodszy Asystent w Oddziale Chorób Wewnętrznych - Szpital
    Górniczy w Wałbrzychu.
  • 1985 r. staż podyplomowy - Szpital Górniczy w Wałbrzychu.
  • Osiągnięcia w pracy (w tym szczególnie te wynikające z zajmowanych
    stanowisk kierowniczych):
    1992 r. – zainicjował utworzenie Społecznego Komitetu Zakupu Tomografu
    Komputerowego przy Wojewodzie Wałbrzyskim co zaowocowało zainstalowaniem w 1993 r. nowoczesnego tomografu w Szpitalu Górniczym.
    1997 r. – uruchomił w Oddziale Chorób Wewnętrznych nowoczesną pracownię badań czynnościowych (badania wysiłkowe i badania metodą Holtera).
    1997 r. – uczestnicząc w pracach Fundacji Zdrowie i Serce doprowadził
    do zakupu aparatu echokardiograficznego SONOS 100 i uruchomienia
    pracowni echokardiograficznej.
    1999 r. – inicjator przekształcenia Oddziału Chorób Wewnętrznych w
    Oddział Internistyczno-Kardiologiczny.
    1998 r. – przeprowadził gruntowną modernizację Oddziału
    Internistyczno-Kardiologicznego opierając się na środkach pozyskanych
    spoza budżetu szpitala.
    1999 r. – doprowadził do uruchomienia w pełni wyposażonych sal
    intensywnego nadzoru kardiologicznego.
    2000 r. – rozpoczął intensywną i bardzo skuteczną modernizację
    Specjalistycznego Szpitala im. dra A. Sokołowskiego (gruntowne remonty
    oddziałów, wyposażenie w niezbędny sprzęt medyczny). Dzięki inicjatywnie
    i zaangażowaniu pozyskał dla szpitala ok. 4 mln. zł. ze środków Unii
    Europejskiej w ramach projektu ZPORR.
    2001 r. – jest inicjatorem idei utworzenia Wałbrzyskiego Ośrodka
    Kardiologii Interwencyjnej; jest autorem wniosku o grant na wybudowanie
    ośrodka w wysokości ponad 1 mln zł.; nadzoruje realizację koncepcji
    utworzenia Ośrodka; inicjuje uruchomienie od 2002 r. 24 godzinnego
    dyżuru hemodynamicznego dla Regionu Wałbrzyskiego.
    Od 2003 roku intensywnie pracował nad konsolidacją trzech wałbrzyskich
    szpitali w okresie bardzo trudnej sytuacji społecznej i ekonomicznej
    (łączne zadłużenie szpitali na 100 mln. zł., protesty załóg, brak
    środków na wypłaty dla pracowników i jakiekolwiek zakupy dotyczące
    bieżącej działalności jednostek). Dzięki osobistemu zaangażowaniu,
    konsekwencji, odwadze i zdolnościom mediacyjnym dr n. med. R. Szełemeja
    uzyskano płynność finansową oraz efektywność we wszystkich szpitalach,
    zakończyły się protesty personelu, a dzięki jasnemu przedstawianiu
    argumentów i swoich racji – zyskał poparcie innych, pozyskał zwolenników
    nawet do najbardziej trudnych przedsięwzięć. W 2004 r. dzięki R.
    Szełemejowi wprowadzono w Sejmie poprawkę do ustawy o egzekucji
    komorniczej, nazwanej później „Poprawką Szełemeja”. Polegała ona na
    redukcji ogromnych zarobków komorników pobierających 15% z przysądzonej sumy długu. W ustawie zamieszczono zapis, który umożliwiał dłużnikom występowanie do sądu z wnioskiem o zmniejszenie kosztów komorniczej egzekucji.
    2005 r. – Kontynuacja działań w celu oddłużenia szpitali - udział
    szpitali wałbrzyskich w programie Restrukturyzacji. Dzięki ogromnemu
    osobistemu zaangażowaniu dr n. med. Romana Szełemeja – trzy jednostki
    przedstawiły projekt restrukturyzacyjny, który uzyskał akceptację Urzędu
    Wojewódzkiego, Urzędu Marszałkowskiego i Ministerstwa Zdrowia, a tym
    samym pozwolił na uregulowanie zobowiązań osiągając redukcję zadłużenia
    o ok. 50-60 mln zł z wykorzystaniem ustawy o pomocy publicznej dla
    SPZOZ.
    2005 r. – 2010 r. dzięki efektywnemu zarządzaniu możliwa jest
    kontynuacja modernizacji wałbrzyskich szpitali – remontowane są kolejne
    oddziały (przy ul. S. Batorego i ul. A. Sokołowskiego), powstają nowe
    (Oddział Rehabilitacyjny, Patologii Noworodka oraz Zespół Wyjazdowy „N”,
    Wałbrzyski Ośrodek Psychiatrii i wiele innych), organizuje Honorowy
    Komitet Utworzenia Wałbrzyskiego Ośrodka Onkologicznego by z czasem na
    nadbudowanych dwóch piętrach zagospodarować tenże ośrodek, tworzy i
    modernizuje Szpitalny Oddział Ratunkowy wraz z budową lądowiska dla
    helikopterów sanitarnych. W latach 2008-2010 aktywnie uczestniczy w
    pozyskaniu ok. 10 mln zł ze środków unijnych w ramach Regionalnego
    Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego. Szpital rozszerza
    swoją działalność, pozyskuje pieniądze z wielu programów unijnych,
    organizuje cenione konferencje naukowe (od 10 lat – Wałbrzyska
    Konferencja Kardiologiczna, Wałbrzyska Konferencja Ortopedyczna,
    Wałbrzyska Konferencja Neurologiczno-Neurochirurgiczna, Konferencja
    Onkologiczna).
    W marcu 2008 r. powołany zostaje na Pełnomocnika Zarządu ds. polityki
    zdrowotnej Województwa Dolnośląskiego w celu wypracowania najlepszych
    rozwiązań dotyczących funkcjonowania opieki zdrowotnej na Dolnym Śląsku
    oraz restrukturyzacji najbardziej zadłużonych placówek. W czerwcu 2008
    r. przedstawia Radnym Sejmiku Województwa Dolnośląskiego projekt
    dotyczący zasadniczych w zmian w funkcjonowaniu stacjonarnej opieki
    zdrowotnej wskazując priorytetowe obszary tj. onkologia, ratownictwo
    medyczne, psychiatria, neonatologia. Projekt obejmuje inwestycje
    strukturalne, zmiany organizacyjne oraz źródła finansowania. Radni w
    pełni akceptują projekt. Wszystkie 4 programy modernizacyjne są
    konsekwentnie realizowane pod osobistym nadzorem dr R. Szełemeja.
    Realizacja 4 Programów modernizacyjnych pozwala pozyskać na modernizację placówek medycznych środki w wysokości ok. 250 mln zł. W kwietniu 2010 r. prezentuje program modernizacji lecznictwa pulmonologicznego na Dolnym Śląsku. Program zostaje przyjęty do realizacji. W ramach Programu inwestycje w ośrodkach pulmonologicznych w latach 2010-2012 wyniosą ok. 80 mln zł. W 2009 r. przygotowuje koncepcję budowy nowego szpitala wojewódzkiego we Wrocławiu, aktywnie uczestniczy w przygotowaniu koncepcji funkcjonalno-użytkowej oraz pozyskiwaniu środków na realizację tego projektu. Jest przewodniczącym Zespołu d.s. realizacji koncepcji budowy szpitala.

ZASTĘPCA PREZYDENTA 
Zygmunt Nowaczyk 

lat 64, wykształcenie wyższe magisterskie - Uniwersytet Wrocławski, kierunek fizyka. Nauczyciel.

Posiada II stopień specjalizacji zawodowej z zakresu organizacji i zarządzania oświatą. Ukończył wiele różnych form doskonalących z zakresu funkcjonowania oświaty: m.in. Studia Podyplomowe Menedżerów Oświaty w Kaliszu, kurs dla pracowników oświatowych w Opolu i Katowicach wg angielskiego programu doskonalenia pracowników oświatowych.

Przebieg pracy zawodowej

W latach 1965 - 1970 zatrudniony jako nauczyciel i kierownik szkoły w woj. lubuskim.
W 1970 - 1975 Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 38 w Wałbrzychu.
W 1975 - 1985 Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 5 im. Aliny i Czesława Centkiewiczów w Wałbrzychu.
W 1985 - 1992 pracownik Kuratorium Oświaty w Wałbrzychu, pełniąc kolejno funkcje jako wizytator, starszy wizytator ds. szkolnictwa podstawowego, koordynator ds. organizacji pracy Kuratorium Oświaty. Pełnił także funkcje Rzecznika Komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli przy Wojewodzie Wałbrzyskim.
W latach 1992 - 1995 zatrudniony w Wojewódzkim Ośrodku Metodycznym w Wałbrzychu na stanowisku wicedyrektora ośrodka oraz jako nauczyciel - konsultant ds. doskonalenia kadry kierowniczej oświaty.
W latach 1994 - 1995 kierownik Referatu Oświaty w Urzędzie Miejskim w Strzegomiu.
W latach 1996 - 1997 zatrudniony na stanowisku Naczelnika Wydziału Oświaty i Wychowania w Urzędzie Miejskim w Wałbrzychu.
W latach 1997 - 1998 Kurator Oświaty w Wałbrzychu.
W 1998 - 1999 Dyrektor Administracyjny Akademii Ekonomicznej przy ul. Piotra Skargi w Wałbrzychu.
W latach 1999 - 2004 Naczelnik Wydziału Edukacji i Wychowania w Urzędzie Miejskim w Wałbrzychu
W latach 2004 - 2006 Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu w Starostwie Powiatowym Wałbrzychu
Od 2006 Kierownik Wydziału Oświaty i Spraw Społecznych w Urzędzie Miejskim w Boguszowie - Gorcach.

Dodatkowa praca społeczna w organizacjach pozarządowych - obecnie Członek Prezydium Zarządu Głównego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Warszawie, Członek Prezydium Zarządu Oddziału Okręgowego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Wałbrzychu, Prezes Oddziału Polskiego Towarzystwa Schronisk Młodzieżowych w Wałbrzychu.

Radny trzech kadencji - 2 w Radzie Miejskiej w Wałbrzychu i 1 w Radzie Powiatowej w Wałbrzychu.

Odznaczony Medalem Komisji Edukacji Narodowej, Złotym Krzyżem Zasługi oraz Złotym Krzyżem Zasługi po raz drugi, Złota Odznaka Zasłużonego Działacza Towarzystwa Przyjaciół Dzieci.


 

 

do góry  |